Ας στραβομουτσουνιάσουν όσο θέλουν μερικοί και μερικές, κάποια πράγματα χρειάζονται και μπράτσα.
Πρώτα πάρτε την παρτιτούρα όσοι διαβάζετε μουσική:
Μετά ακούστε το "σουξέ" του συγκεκριμένου κύκλου από την Kateryna Titova (αυτό μόνο παίζει).
No. 4: Presto
Πάρτε και το εξώφυλλο του CD (τα straight αγόρια νομίζω ότι θα το εκτιμήσουν):
Και μετά από την στουντιοψόφια "εξευγενισμένη", πολύ comme il faut και παρ' ολίγον morçeau de salon εκτέλεση, πάρτε και μια βαρβάτη και βάρβαρα ζωντανή ηχογράφηση ολόκληρου του κύκλου με τον Lazar Berman (γιατί έτσι σας αρέσει):
(και λυπάμαι αλλά όσοι δεν έχουν παίξει σε πιάνο κοντσέρτου δε θα υποψιαστούν ποτέ πόση δύναμη θέλει για να παίξεις με αυτόν τον ήχο το φινάλε)
Πρώτα πάρτε την παρτιτούρα όσοι διαβάζετε μουσική:
Μετά ακούστε το "σουξέ" του συγκεκριμένου κύκλου από την Kateryna Titova (αυτό μόνο παίζει).
No. 4: Presto
Πάρτε και το εξώφυλλο του CD (τα straight αγόρια νομίζω ότι θα το εκτιμήσουν):
Και μετά από την στουντιοψόφια "εξευγενισμένη", πολύ comme il faut και παρ' ολίγον morçeau de salon εκτέλεση, πάρτε και μια βαρβάτη και βάρβαρα ζωντανή ηχογράφηση ολόκληρου του κύκλου με τον Lazar Berman (γιατί έτσι σας αρέσει):
Six Moments Musicaux, op. 16
No. 1: Andantino
No. 2: Allegro
No. 3: Andante cantabile
No. 4: Presto
No. 5: Adagio sostenuto
No. 6: Maestoso
No. 1: Andantino
No. 2: Allegro
No. 3: Andante cantabile
No. 4: Presto
No. 5: Adagio sostenuto
No. 6: Maestoso
(και λυπάμαι αλλά όσοι δεν έχουν παίξει σε πιάνο κοντσέρτου δε θα υποψιαστούν ποτέ πόση δύναμη θέλει για να παίξεις με αυτόν τον ήχο το φινάλε)
11 σχόλια:
Πω πω, μούνοβα έπρεπε να τη λένε! Θεά. Πεθαίνω να της μαγειρέψω!
Για να μη την αδικώ τώρα την κοπέλα, κατά τ' άλλα μια χαρά παίζει, ρωσικής κατασκευής είναι, δεν είναι σαν κάτι γαλλικά lifestyle φθισικά νευρόσπαστα τύπου Hélène Grimaud (φτου μακριά από μας). Απλά κάποια έργα εκτός των άλλων θέλουν και μούσκουλα.
Έψαχνα γυμνες φωτογραφίες της στο δίκτυο, αλλά δεν βρήκα τίποτα ιδιαίτερο. Αφότου ηρέμησα από το σοκ, άκουσα και την ηχογράφησή της. Δεν είναι άσχημη, αλλά ο Μπάρμαν έχει απίστευτη δύναμη. Αχ, αυτά τα ματάκια της. Πάλι καλά που δεν έγραψες "κάποια έργα θέλουν αρχίδια". Θα είχαν πλακώσει οι φεμινίστριες να μας φάνε.
Τα χέρια της τρέχουν, το ταλέντο και το μυαλό υπάρχουν, αλλά δυστυχώς σε κάποιες περιπτώσεις χρειάζεται να έχεις και μεγάλη φυσική δύναμη. Ο Ραχμάνινοφ δε σκεφτόταν όταν έγραφε αν τη μουσική του θα μπορέσουν να την παίξουν μετά διάφορα κοριτσάκια, το πρότυπο εκτελεστή στο μυαλό του ήταν ο εαυτός του.
Έτσι στο κομμάτι αυτό το εύρος των δυναμικών (και το δραματικό αποτέλεσμα που αυτό προκαλεί) είναι αρκετά μικρό για να δικαιώσει τη μουσική. Δεν έχει τα ξεσπάσματα και τις κορυφώσεις που χρειάζεται. Δεν είναι ότι δεν καταλαβαίνει και γι' αυτό δεν τα κάνει, είναι ότι δεν έχει άλλη δύναμη. Φαίνεται στους τονισμούς, στο φραζάρισμά της, στις αναπνοές που κάνει και σπάει τη συνέχεια των φράσεων για να πάρει δύναμη και να συνεχίσει, σε χίλια-δυο στοιχεία του παιξίματός της.
Ο Berman μπροστά της είναι κτήνος.
Κάθομαι και την ξανακούω αλλού σπάει τη φράση (κάπως νευρόσπαστο παίξιμο ―σημάδι ότι ζορίζεται) κι αλλού πάει τελείως μονοκόμματη, πχ δεν έχει τόσο καθαρή άρθρωση γιατί σε συνδυασμό με την δυναμική αυτό χρειάζεται δύναμη. Γενικά επειδή δε γίνεται αλλιώς προσπαθεί να φέρει το κομμάτι στα μέτρα της.
Εϊσαι όμως κι εσύ κτήνος...
Ο δε ήχος της δεν έχει ιδιαίτερο βάθος.
Γιατί καλέ;
Τρυφερά στο λέω...
Εγώ νομίζω ότι το θέμα είναι πολύ πιο απλό. Αν η κοπέλα πλακωθεί στα βάρη και πιο σέξι θα γίνει και τον σκύλο θα ικανοποιήσει (καλλιτεχνικά εννοώ).
Όποιος έχει δει από κοντά αμερικανίδα πεζοναύτρια ξέρει τι λέω.
Επίσης επί Σοβιετικής Ένωσης κυκλοφορούσανε κάτι ρωσίδες αθλήτριες που μοιάζανε περισσότερο με φορτηγατζήδες. Ίσως με μερικές ορμόνες να πάει πιο γρήγορα προς τα εκεί…
Δημοσίευση σχολίου