27/5/10

Το παράδειγμα της Apple

Πριν μερικούς μήνες η Apple ανακοίνωσε το iPad. Οι πρώτες αντιδράσεις ήταν ακριβώς οι ίδιες που παρατηρούνται κάθε φορά που ανακοινώνει ένα καινούριο προϊόν. Σε σχέση με την Apple οι Κασσάνδρες ούτε λείπουν ούτε ποτέ βάζουν μέσα γλώσσα: Τα εμπορικά της καταστήματα θα αποτύχαιναν (σήμερα θεωρούνται από κάθε πλευρά τα πιο επιτυχημένα στον κόσμο), το iPod ήταν ένα άχρηστο κι ανόητο μαραφέτι, το iTunes Store θα πήγαινε άκλαφτο, το iPhone ήταν ένα πανάκριβο πράμα που κανείς δε θα ήθελε να αγοράσει. Ομοίως το iPad, ήταν μόνο ένα μεγάλο iPhone (σιγά τα ωά δηλαδή) που άφησε τους πάντες να χασμουριούνται από βαρεμάρα (ο συμπαθέστατος υπεύθυνος μάρκετινγκ της εταιρίας,  Phil Schiller βέβαια έκανε την εξής παρατήρηση: Υπάρχουν δυο τρόποι να το δει κανείς, ο ένας, μμμ σιγά, ένα μεγάλο iPhone, και ο άλλος, Wow, ένα μεγάλο iPhone). Σήμερα η Apple κυριολεκτικά δεν προλαβαίνει να πουλάει αυτά τα μαραφέτια που τόσο αδιάφορους φαινόταν να είχαν αφήσει τους πάντες στην αρχή, η ημερομηνία έναρξης της διάθεσης του iPad σε χώρες πέραν των ΗΠΑ συνεχώς μετατίθεται καθώς η Apple δεν προλαβαίνει να καλύψει τη ζήτηση στην αμερικανική αγορά και οι αναλυτές κάθε λίγο διορθώνουν προς τα πάνω τις αρχικές τους εκτιμήσεις για το πόσες συσκευές θα πουλήσει.

Στο μεταξύ όλο και προκύπτουν διάφορα άλλα θέματα για τα οποία η στάση της Apple μοιάζει να είναι ακριβώς αυτή  που χρειάζεται για να σκανδαλίζει την κοινή γνώμη, πχ το θέμα με το Flash της Adobe. Και σε αυτό η Apple για άλλη μια φορά εμφανίστηκε ως ο κακός της υπόθεσης, έγιναν "αναλύσεις" επί "αναλύσεων" και γράφτηκαν ένα σωρό χαζομάρες. Ή η "κόντρα" με το Google (ο υγιής ανταγωνισμός δηλαδή ανάμεσα στις δυο εταιρίες που τα MME αρέσκονται να δραματοποιούν και να γιγαντώνουν).

Κι έτσι χθες αυτή η περίεργη εταιρία, που αν πιστέψει κανείς όσα γράφουν διάφοροι λαμπροί δημοσιογράφοι τα κάνει όλα στραβά κι ανάποδα (κάπως σαν τον Πόντιο του ανέκδοτου που οδηγεί στο αντίθετο ρεύμα) ―ειδικά αυτό το ασυγχώρητο ότι φτιάχνει "κλειστά συστήματα" έχει καθίσει στο λαιμό πάρα πολλών, συζητήθηκε ξανά εξαιτίας αυτής της αδιανόητης είδησης (πριν ένα χρόνο οι περισσότεροι θα το εκλάμβαναν ως ανέκδοτο).

Ο Σουηδός έφερε στην αντίληψή μου πριν λίγο καιρό το εξαιρετικό blog του Steve Cheney. Η τελευταία του ανάρτηση αναφέρεται στο "μυστήριο" της ανάπτυξης της Apple που περιγράφεται ως "οργανική ανάπτυξη". Διαβάζοντάς την, θαύμασα ακόμα περισσότερο αυτά που έχει καταφέρει αυτή η εταιρία που στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας οι περισσότεροι  είχαν ξεγράψει.

Διαβάστε επίσης τις αναρτήσεις στα ακόλουθα links που εξηγούν καλύτερα από ό,τι άλλο διάβασα τις τακτικές της Apple ανάμεσα στις οποίες και το γιατί δεν θέλει το Flash στα iPhone & iPad:

2 σχόλια:

mahler76 είπε...

η Microsoft είναι ένα παχύδερμο σε όλα τα επίπεδα. Δεν μπορεί να κάνει τίποτα το πραγματικά mobile.

Rowlf είπε...

Νομίζω ότι το πρόβλημα με τη Microsoft είναι ότι πλέον διοικείται από ανθρώπους που δεν έχουν όραμα. Έχουν κάτι που τους παραδόθηκε και απλά το διαχειρίζονται όσο και όπως καταλαβαίνουν.