Ιανουάριος: εγκαινιάζεται στη Βουλή η έκθεση: Μίκης Θεοδωράκης - Ο Έλληνας, ο Μάγκας, ο Καραμπουζουκλής. Με την έκθεση αυτή τιμώνται τα 47 έτη από την πρώτη φορά που ο σπουδαίος έλληνας μουσικοσυνθέτης έγραψε για φλάουτο έχοντας φάει πιο πριν γλυκό του κουταλιού και ο ελληνικός λαός μπορεί να γνωρίσει όσες πτυχές του ταλέντου του, της φυσιογνωμίας του και της προσφοράς του δεν αναδείχθηκαν στα προηγηθέντα αφιερώματα από τη Βουλή των Ελλήνων, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, το Σύνδεσμο Ελληνο-κουβανικής Φιλίας, την ΚΝΕ, το ΣΥΡΙΖΑ, τη Νέα Δημοκρατία, τον Αντώνη Σαμαρά, το Υπουργείο Πολιτισμού, το Υπουργείο Εργασίας, το Υπουργείο Επικρατείας, το Δήμο Αθηναίων, το Δήμο Ηρακλείου, το Δήμο Πάφου, το Σύλλογο Φίλων Γιώργου Νταλάρα, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, τη Συμφωνική Ορχήστρα Μπλαγκόεβγκραντ, τα Σύνολα Μουσικής της ΕΡΤ, τα Μουσικά Σύνολα (πρώην) Ανατολικού Βερολίνου και την Ένωση Φίλων Χρυσανθέμων Ιαπωνίας, μεταξύ άλλων. Όσοι προσέλθουν στην έκθεση παίρνουν δωρεάν CD με τη Μαρία Φαραντούρη να διαβάζει ποίηση Τηλέμαχου Χυτήρη.
Φεβρουάριος: στο πλαίσιο των περικοπών και της λιτότητας ο Δήμος Θεσσαλονίκης αποφάσισε να καταργήσει τη θέση του δεύτερου κορυφαίου πικολο-φλαουτίστα από τη Συμφωνική της Ορχήστρα. Οι υγιείς μουσικές δυνάμεις της χώρας ενώνονται για να αποτρέψουν αυτό το ανοσιούργημα. Καταλήψεις, πορείες, συναυλία στο γήπεδο του ΠΑΟΚ με το Μάριο Φραγκούλη και την Άντζελα Δημητρίου, δηλώσεις σημαινόντων παραγόντων της πολιτιστικής ζωής, απεργία συμπαράστασης από τους ηθοποιούς του ΔΗΠΕΘΕ Άργους, δυναμική είσοδος συνδικαλιστών της ΑΔΕΔΥ στη Δημοτική Τηλεόραση Θεσσαλονίκης και διακοπή του προγράμματός της. Ο Δήμαρχος, συγκινημένος, δηλώνει ότι μετάνοιωσε, ότι δεν θα μας επιβάλουν οι Βρυξέλλες την πολιτιστική ζωή και αποφασίζει να μετονομάσει και την τρίτη θέση για πίκολο φλάουτο (μέχρι τότε πρώτο πρώτο πίκολο) σε θέση τρίτου κορυφαίου. Ευφορία στα πολιτιστικά πράγματα της χώρας μετά την εξέλιξη αυτή, καταλήγει στην απόφαση της Κυβέρνησης να θεσπίσει νόμο για υποχρεωτική σύνθεση της κάθε συμφωνικής ορχήστρας από 305 μόνιμους μουσικούς, από τους οποίους οι 290 θα απασχολούνται σε κάθε εκτέλεση, ανεξαρτήτως της ενορχήστρωσης που έχει προωθήσει ο εκάστοτε πουλημένος στις Βρυξέλλες συνθέτης.
Μάρτιος: φοβερή ομίχλη καλύπτει τη Λάρισα - οι κινηματογραφιστές στην ομίχλη (ex officio πρόεδρος ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος) αποφασίζουν να κάνουν τη συνεδρίαση του συλλόγου τους εκεί. Επίτιμος προσκεκλημένος ο Lars von Trier, ο οποίος εισάγει το Ομιχλώδες Δόγμα 2010, του οποίου βασικό χαρακτηριστικό είναι η θολή εικόνα, τα εξωτερικά γυρίσματα σε συνθήκες ομίχλης, η μουσική επένδυση με (τι άλλο;) Μίκη Θεοδωράκη - ειδική παραγγελία για “Μουσική της Ομίχλης”. Οι κινηματογραφιστές στην ομίχλη αποφασίζουν να διεκδικήσουν τη διοίκηση της Ακαδημίας Κινηματογράφου, της οποίας το μέλλον κρίνεται θολό, και, προεξάρχοντος του Προέδρου τους, να απαγορευθεί οποιαδήποτε σκηνή διαρκεί λιγότερο από 540 δευτερόλεπτα. Ο Πρωθυπουργός, πεπεισμένος ότι έτσι θα γίνουμε η κινηματογραφική Δανία του Νότου, αναλαμβάνει αυτοπροσώπως το Υπουργείο Πολιτισμού και προωθεί κατεπείγον νομοσχέδιο.
Απρίλιος: σάλος για τη νέα παράσταση της Λυδίας Κονιόρδου, η οποία ανεβάζει την “Εκάβη” χωρίς να σκούζει. Οι θεατές στο Θέατρο της Επιδαύρου, που περίμεναν να ακούσουν κραυγές αντάξιες του αρχαιοελληνικού δράματος, αποδοκιμάζουν έντονα, ενώ η ίδια προσπαθεί να εξηγήσει με νεύματα ότι η παράσταση ανέβηκε πολύ νωρίς σε ανοικτό θέατρο και έχει κλείσει η φωνή της. Ο Θύμιος Καρακατσάνης δηλώνει στο Μάκη Τριανταφυλλόπουλο ότι η Κονιόδρου του είχε υποσχεθεί το ρόλο της Εκάβης επειδή, ως ειδικός στον Αριστοφάνη, ήταν καταπληκτικός στο να παίζει γυναικείους ρόλους και ότι τιμωρήθηκε για την αλαζονεία της. Η Άντζελα Γκερέκου αποφασίζει να παραιτηθεί από τη Βουλή και να αναλάβει αυτή το ρόλο της Εκάβης, αλλά ο Τόλης Βοσκόπουλος την αποτρέπει, λέγοντάς της ότι είναι το αηδόνι του Ελληνικού Κοινοβουλίου. Τελικά ο ρόλος καταλήγει στη Ζωή Λάσκαρη.
Μάιος: ανασχηματισμός της κυβέρνησης με ρεκόρ εξωκοινοβουλευτικών υπουργών - στο Υπουργείο Πολιτισμού αναλαμβάνει ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, ο οποίος ανακοινώνει ότι θα χρηματοδοτήσει ελληνικό ρημέικ της ταινίας “Δράκουλας” ως πρώτη προτεραιότητα για σύσφιξη και των σχέσεων των βαλκανικών λαών. Οι κινηματογραφιστές στην ομίχλη ανακοινώνουν ότι θα συμμετάσχουν στην παραγωγή αυτή μόνο αν γίνει βάσει του Ομιχλώδους Δόγματος 2010. Ο νέος Υπουργός Πολιτισμού συμφωνεί και εύχεται καλή επιτυχία στους συντελεστές της ταινίας. Παρατηρείται ξαφνική απροθυμία για τη στελέχωση της ταινίας από ηθοποιούς και σκηνοθέτες, παρά το υψηλό έπαθλο που προσφέρει το Υπουργείο Πολιτισμού. Ο Απόστολος Γκλέτσος που δηλώνει πρόθυμος να συμμετάσχει βλέπει όλα του τα όνειρα να γκρεμίζονται, όταν διαγράφεται από το ΚΚΕ. Στη συνέχεια αναλαμβάνει το Υπουργείο Πολιτισμού, μετά τη μετακίνηση του κ. Μητσοτάκη στο Υπουργείο Ευρέσεως Ελιξηρίου Ζωής.
Ιούνιος: λήγει το ποδοσφαρικό πρωτάθλημα, το οποίο ο νέος Υπουργός Πολιτισμού χαρακτηρίζει ως ύψιστο πολιτιστικό γεγονός. Η συναυλία της Φιλαρμονικής της Βιέννης αναβάλλεται, επειδή όσοι είχαν αγοράσει εισιτήρια προτίμησαν να πάνε στην απονομή του κυπέλλου στον Πρωταθλητή Ελλάδος η οποία έγινε από τον Υπουργό Πολιτισμού κ. Γκλέτσο. Εισάγεται ειδικό υποχρεωτικό μάθημα στα Ωδεία και τις Σχολές Θεάτρου με αντικείμενο “κριτική ποδοσφαιρικού αγώνα” ενώ ειδικά στη Μονωδία προστίθεται νέο υποχρεωτικό “μετάδοση ποδοσφαιρικού αγώνα - απαγγελία ενδεκάδας”. Ο Γιώργος Καπουτζίδης ιδρύει θίασο με τη Βάνα Μπάρμπα και ανεβάζουν το “Περιμένοντας τον Γκοντό” του Μπέκετ, όπου η Βάνα Μπάρμπα παίζει τον Γκοντό και ο Καπουτζίδης, προσπαθώντας να μιμηθεί το Γούντι Άλλεν, παίζει τον Βλαντιμίρ και τον Εστραγκόν σε διπλό ρόλο.
Στο δεύτερο μέρος:
Ο Θόδωρος Αντωνίου ξεκινά (ξανά!) τη νέα Ελληνική Εθνική Μουσική Σχολή.
Αποκαλύπτεται ο πρωταθλητής στο Ποδόσφαιρο και η πορεία της Εθνικής στο Μουντιάλ.
Το πολιτιστικό στίγμα της Πέμυς Ζούνη.
6 σχόλια:
Αχαχαχαχαχα
Στάτλερ, είσαι κορυφή!
οκ έχω κατουρηθεί από τα γέλια αχααχαχαχα καλέ δεν κάνει στην ηλικία μου να γελάς τόσο σέρνονται και εμφράγματα χαχαχαχαχαχαχαχα
Μπουαχαχαχαχα!!!
Βρε σεις, παραπονεμένη θα μείνει η Ελένη Καραΐνδρου; Γιατί να μην σκοράρει (score) ως μεταγραφή του Φράνσις Φορντ Κόπολα στη συνέχεια του Αποκάλυψη Τώρα!, με τίτλο "ο εγκληματικός μουσικός βίος της Ευγενίας Μανωλίδου" :-)
Περιμένω εναγωνίως το part 2. παρακαλείστε να αναφερθείτε κ στη διάδοχη κατάσταση του Μεγαρου Μουσικής Αθηνών (πιθανολογείται οτι θα το αναλάβει η Φωτεινή Δάρρα κ θα ανεβαίνουν πλέον μόνο έργα Παπαδημητρίου)
Οι εύστοχες επισημάνσεις σας μου αφαιρούν κατά ένα μέρος το στοιχείο της έκπληξης στο δεύτερο μέρος - αλλά τι να κάνουμε! Ίσως να είναι τα μεγάλα πνεύματα ...
Καλή Χρονιά σε όλους!
Να, δεν είχα διαβάσει εγκαίρως τον καζαμία, γι' αυτό δε μου πήγαινε καλά η χρονιά.
Δημοσίευση σχολίου