28/11/08

Επαγγελματίες και ερασιτέχνες

Κάθε Παρασκευή πρωί ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνω μόλις ξυπνήσω είναι να ρίξω μια ματιά στον Economist. Και να που σήμερα είδα κάτι ενδιαφέρον για να μπει στο ιστολόγιο: πώς ο Gilbert Kaplan, ένας εκδότης οικονομικού περιοδικού έφθασε να θεωρείται ειδικός στη 2η συμφωνία του Mahler. Ο ίδιος, μάλιστα, λέει χαρακτηριστικά ότι, όταν διηύθυνε τη συμφωνία για πρώτη φορά, πίστευε ότι όλο το κοινό συνέπασχε μαζί του, καθώς τον έβλεπαν ως την προβολή των πιο απίστευτων ονείρων τους. Η περίπτωσή του, όμως (δεν έχω ακούσει κάποια ηχογράφησή του, για να έχω ιδία άποψη, και δεν προλαβαίνω να ανεβώ για να τον δω - άσε που είναι πανάκριβα τα εισιτήρια, αν δεν είσαι ντόπιος στη ΝΥ), προκαλεί κάποια ενδιαφέροντα ερωτήματα: πόσο εύκολο είναι για κάποιον χωρίς μουσική παιδεία να φθάσει στο σημείο να διευθύνει επαγγελματίες μουσικούς σε ένα τόσο περίπλοκο έργο; Και δεν είναι λίγο περίεργη η μονομανία με ένα συγκεκριμένο έργο; Φαντάζεσθε, λ.χ., να έχουμε μαέστρο ειδικό στη "Λούλου" ή τα Κατά Ιωάννη Πάθη;

4 σχόλια:

Rowlf είπε...

Άμα έχεις μεγάλη πετριά και ακόμη μεγαλύτερο πορτοφόλι μπορείς να κάνεις όλα τα γούστα σου, αλλά αυτό δε σημαίνει κάτι παραπάνω.

mahler76 είπε...

την 2η την έχω ακούσει μόνο απο τον KAPLAN άν και έχω πολλές άλλες ηχογραφήσεις των έργων (τώρα πως γίνεται αυτό είναι μεγάλη ιστορία).
Δεν ξέρω αν είναι ο καλύτερος, διατηρώ πάντως επιφυλάξεις.

Καλημέρα guys

Ανώνυμος είπε...

Την ηχογράφηση του Κάπλαν δεν την έχω ακούσει. Επίσης, μέτα από κάποια χρόνια στο εξωτερικό και παραπλήσια ενασχόληση δεν έχω ακούσει τίποτα για τον Κάπλαν. Τίποτα από αυτά μπορεί να μην έχει σημασία. Θα σχολιάσω όμως το εξής. Αυτές οι ιστορίες επιτυχίας συμβαίνουν συνήθως στις αγγλοσαξονικές χώρες, Αγγλία - Ηνωμένες Πολιτείες. Σε μιά χώρα της ηπειρωτικής Ευρώπης τέτοιους τύπους θα αργήσουν να τους πάρουν στα σοβαρά - αν συμβεί αυτό ποτέ. Ίσως σε κάποια συνέδρια θα τον καλούσαν να εκφράσει τη γνώμη του, αλλά να τον ανεβάσουν στο πόντιουμ πολύ δύσκολα. Ελπίζω να είναι όντως τόσο καλός όσο λένε. Τέτοιες ιστορίες προκαλούν το ενδιαφέρον και φέρνουν δημοσιότητα. Αλλά απέναντι σε διθυράμβους δημοσιογράφων είμαι συνήθως δύσπιστος.

Statler είπε...

Το θέμα έχει ενδιαφέρουσα συνέχεια. Δείτε τι του προσάπτουν οι μουσικοί.